top of page

פח מרוג – ליצירת מדרגות מתכת מושלמות

מדרגת מאפשרות לנו להגיע למקום גבוהה יותר או לרדת למקום נמוך יותר. יש לא מעט סוגים של מדרגות העשויים מחומרי גלם מגוונים, אולם כאשר מדברים על מדרגות מתכת ובפרט על מדרגות מתכת המיועדות למפעל תעשייתי הרי שהכוונה היא למדרגות מתכת העשויות פח מרוג, לעיתים פח מרוג מגולוון ולעיתים פח מרוג שחור, תלוי בצורך ובמיקום של המדרגות. ראשית דבר נבין מה ההבדל בין פח מגולוון לבין פח רגיל, לאחר מכן נבין מהו פח מרוג ולבסוף נראה איך משתלב פח מרוג בייצור מדרגות תקניות המונעות החלקה.


ההבדל בין פח מרוג מגולוון לבין פח מרוג שחור


כאמור פח מרוג משמש לרוב לייצור מדרגות במקומות בו אנו רוצים למנוע או להקטין את סיכויי ההחלקה, הסיבה לבחירת סוג פח זה היא שעליו יש תבליטים אליפטיים המונעים החלקה. לרוב נמצא מדרגות או משטחי דריכה עשויות פח מרוג כאלו במוסכים, מפעלים ומבני תעשייה שונים בהם יש קומות או פלטפורמות. כפי שאנו מבינים בכל פרויקט המשלב קומות או מפלסים יש צורך בדרך הגעה אליהם והבסיס הוא בניית מדרגות. להבדיל ממדרגות המיועדות לבית פרטי או בניין מדרגות תעשייתיות יהיו עשויות לרוב מבטון או מתכת, כאשר החיפוי שלהם יהיה לרוב עשוי פח מרוג. יש 2 סוגים עיקריים של פח: פח מגולוון ופח שחור. (למעשה פח מגולוון הוא אותו פח שחור שעבר טיפול בו הוא הופך להיות מוגן מפני מים, חלודה וקורוזיה) יתרון נוסף של התקנת מדרגות מפח מרוג הוא המאסיביות שלהם, לרוב אלו יהיו בעלי עמידות גבוהה לעומסים ומשקלים. לכן כאשר מדובר על הקמת משטח דריכה או מדרגות במקום עבודה או ציבורי מומלץ לבחור בהתקנת פח מרוג שעליו נמצאים אותם תבליטים אליטיים למניעת החלקה.


שילוב פח מרוג בתעשייה, במגזר הציבורי וכאלמנט עיצובי


פח מרוג מגולוון או פח מרוג שחור משמשים כאמור במבני תעשייה ומפעלים על מנת ליצור משטחי דריכה או מדרגות על מנת להקטין את סיכויי ההחלקה, אולם לא רק! יש לא מעט מקומות בהם נפגוש פח מרוג מגולוון דווקא כאלמנט עיצובי ולא כמדרגה או משטח דריכה, לעיתים חיפוי קיר מקבל מראה יוקרתי והייטקי בזכות לוחות אלו. אך המקום הנפוץ ביותר הוא ללא ספק במוסכים, מפעלים ומבנים ציבוריים. חשוב לציין כי למרות התבליטים על הפח עדיין איןו מניעה אבסולוטית מהחלקה ויש להוסיך אמצעי חיכוך נוספים על ספי המדרגות למשל התקנת פסים למניעת החלקה או צביעה בצבע ייעודי למניעת החלקה. אסור לצבוע בצבעי מתכת אחרים מכיוון שבאופן זה אנו מחמירים ומגבירים את הסיכוי להחלקה.


מתכות | פלדה | ברזל


bottom of page