top of page

שימושים ויתרונות של שבכות בתעשייה

מאז ומתמיד היה שימוש לאותן רשתות הנקראות שבכות או סבכות. המטרה העיקרית של שבכות היא לאפשר מעבר של אור, אוויר, נוזלים או כל דבר אחר אך למנוע מעבר של חיות או בני אדם...


מאז ומתמיד היה שימוש לאותן רשתות הנקראות שבכות או סבכות. המטרה העיקרית של שבכות היא לאפשר מעבר של אור, אוויר, נוזלים או כל דבר אחר אך למנוע מעבר של חיות או בני אדם. צפיפותה של שבכה היא זו שתקבע מה יכול לעבור דרכה, ואכן אחד השימושים בסבכות הוא סינון ומיון גדלים לדוגמה של תפוחים, תפוסים וכדומה. מגוון החומרים מהם עשויות שבכות גדול אולם השבכות שאנו נתמקד בהם הן שבכות פלדה. השימוש העיקרי של שבכות אלו הוא למטרת יצירת משטחי דריכה א ריצוף תעשייתי. הסבכות יכולות להיות מיוצרות מברזל שחור או ברזל מגלוון, תלוי בייעוד ומיקום ההתקנה. השבכות מיוצרות מפרופילים או סרגלי פלזה בעלי חתכים שונים כגון פרופיל מרובע, עגול, מלא או חלול.


כאמור השימוש עם שבכות ברזל מאפשר לנו ליצור מגוון אפשרויות שונות. השבכות בנויות משתי וערב של מוטות או פרופילים והצפיפות שלהם קובעת את העומס שנין להעמיס עליהם. לפניכם חלק מהשימושים העיקריים הנעשים עם סבכות:


  • משטחי דריכה תעשייתיים – התקנת שבכות לטובת משטחי דריכה מאפשרות יצירת פלטפורמות חזקות בעלי שטח גדול עם מינימום משקל, גם המהירות של התקנת פלטפורמות מבוססות שבכות היא גבוהה בהרבה מאשר יציקת בטון וכדומה.

  • מדרגות – התקנת מדרכות מסבכות היא בעלת יתרונות רבים, במיוחד אם הן מיועדות למפעלים או מוסכים, היתרון של השבכות הוא שהלכלוך הדביק, שומנים או חומרים אחרים אינם נמרחים ונשארים על המדרגה ובכן הבטיחות גדלה. להבדיל ממדרגות רגילות אם נדרוך עליהם עם נעלי עבודה מלוכלכות עם שמנים או חומרים אחרים אנו מסתכנים בהחלקה.

  • חצר אנגלית – חצר אנגלית למעשה היא שטח הנחפר בסמוך לחלונות מרתף או פרטר למטרת העברת אור ואוויר אל תוך המרתף. את פתח החפירה מכסים עם שבכה שתמנע נפילה פנימה תוך השארת מעבר פתוח כאמור לאור ולאוויר.

  • סגירת תעלות ופתחי ביוב – תעלות בכלל ותעלות ניקוז בפרט מטרתן לאפשר למים לעבור דרכן תוך מניעת כניסה של חפצים, גופים ואפילו נפילה של חיות או בני אדם. השבכה מהווה מכסה פתוח ועביר למים תוך שמירה על בטיחות.

שימוש עם שבכות לא רק בתעשייה

להבדיל משנים עברו עיצוב פנים וחוץ לבתים השתנה מאוד, טרנד אחד הוא שימוש באלמנטים גסים מעולם הבנייה והתעשייה למטרת עיצובי פנים וחוץ. כך למשל משאירים קיר יצוק בטון ללא טיח או שליכטה ולא אחת אף בצבע הבטון הסטנדרטי. אלמנטים נוספים הן אותם שבכות המשמשות כמעקות, פריטי עיצוב לחצר ולגינה ואף יצירת מדרגות פנים בתוך הבית תוך שימוש בשבכות מגלוונות או צבועות. חשוב לציין כי יש מגוון גדול של סוגי שבכות וצריך להבחין מה מתאים לכם ולצרכים שלכם ביותר. מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע טרם החלטתכם על רכישת שבכות.


מתכות | ברזל | פלדה

bottom of page